torsdag 1. juli 2010

monster(:

jah.. jeg veit.. ganske ekstremt motiv? Mange har kommentert det, at disse "monstrene" jeg tegner får dem til å føle litt ubehag, for å si det på den måten:P Det jeg tenker når jeg tegner slike "aggresive"-bilder er at jeg faktisk syns det er godt å tegne det som skremmer meg. Det er som jeg fanger det ned på papiret slik at jeg har kontroll på det. Itillegg er det faktisk litt gøy og spennende å vise en slik vågal side av seg selv, når jeg i utgangspunktet overhode ikke er slik hvis du skjønner;) (overranskende nok så var det et cover til et Gorillaz album (D-sides) som inspirerte akkurat denne figuren)
Gorillaz – Kids With Guns

Som du kanskje ser, så har jeg brukt en svart tusj for å markere uttrykket enda bedre. Noe jeg personelig syns virkelig gjør seg. Hvis du bruker den ved passelig mengde (altså ikke overdriver, men markerer) kan uttrykket til motivet bli enda mer (i dette tilfelle) fryktinngytende. Samtidig viser du tydelig at den er festet til papiret på en betryggende, men allikevel levende måte. Kjøp deg en sånn tynn tusj penn!:D Den jeg brukte på denne tegningen var 0,8, ofte bruker jeg 0,3 som er litt tynnere og som dermed ikke blir så domminant. Alt etter hva du tegner, og hva du ønsker å forsterke og eventuelt hvor mye;) Slike penner får du tak i på bokhandler bla. BTW: Husk å påfør tusjen til slutt da all skyggelegging og alt er ferdig. Tusjen er det siste som skal påføres;)

1 kommentar:

  1. hjelp, e de slikt som skremme dej, so ekje de rart viss du ikkje tør å sjekke under senga før du legg dej :P

    SvarSlett