lørdag 3. juli 2010

Enten så elsker du det, eller så hater du det...


Dette er en av mine egen komponerte figurer. For og si det sånn: enten elsker du dem, eller så hater du dem:P Jeg har fått kommentarer som: "oi... den var jo...ehm.. fin? Skal den være sånn? Oja, så du ER ferdig med den...Eller?" og jeg har hatt folk som faktisk er villig til å betale 500 kr for 3 bilder.. Personlig syns jeg det er deilig å komme opp med noe helt eget, spesielt noe som er med å påvirke andre på et eller annet vis:) Jeg tegnet mange slike figurer før jeg begynte å tegne litt mer i riktige proposjoner. Det var gøy, men tegner det ikke så mye nå lenger^^,

Som du ser har jeg VIRKELIG lekt meg med de kvinnelige proposjonene, spesielt ved hoftene, benene, og ikke minst de anti-muskuløse armene. Når man skal lære seg å tegne mennesker er det en hel haug med "regler" som man må følge. Slike som hvor lange armene skal være i forhold til beina og hvor stort hodet skal være i forhold til kroppen osv. Det jeg anbefaler er å tøye disse reglene! Lek deg med bryanten på papiret, og overdriv med det du vil, til slutt vil du finne deg en egen komponert figur som du må gjøre deg trygg på. Altså tegn den sånn type 100 ganger i 100vis av forskjellige settinger, og etterhvert kan du gjøre figuren din mer og mer "menneskelig" etter de riktige proposjonene. Poenget er at du virkelig får prøvd ting som i utgangspunktet "ikke er lov" om du vil tegne mennesker i riktig proposjoner, noe som er både gøy og sunt:))) La bare fantasien stoppe deg;) og BRUK arket og blyanten din(;

1 kommentar: